niedziela, 2 kwietnia 2017

„Łowcy ognia” Mons Kallentoff

W kontenerze znaleziono zwłoki dziesięcioletniego chłopca, dzień później komisarz Malin natrafia na zwęglone ciało kobiety... Czy te morderstwa coś łączy? I czy ofiar będzie więcej?
Łowcy ognia Mons Kallentoff zdjęcie K. Ciechańska

Książka: Łowcy ognia
Autor: Mons Kallentoff 
Wydawnictwo: Rebis
Liczba stron: 320

To już moje kolejne spotkanie z niezwykłą, zmagającą się z problemem alkoholowym komisarz Malin. Mamy tu całkiem nową sprawę, więc jeśli jeszcze nie mieliście styczności z Kallentoff'em spokojnie możecie zacząć od tej pozycji. Warto, ta jak i poprzednie dzieła tego autora mają w sobie to coś. Wyróżniają się spośród innych lirycznymi wstawkami, kogoś może drażnić połączenie prozy z wierszem, mi akurat odpowiada. Akcja toczy się dosyć szybko, wciąga i daje do myślenia. Porusza niezwykle aktualny temat niewolniczej pracy ludzi z biednych krajów rekrutowanych przez zagraniczne firmy. Kuszeni wielkimi zarobkami wyjeżdżają licząc na odmianę losu, a jedyne co ich tam zastaje to katorżnicza praca i brak możliwości powrotu do domu. Praca śledczych przepleciona jest życiem prywatnym bohaterów i wspomnianymi przeze mnie lirycznymi ustępami zmarłych ofiar, które przemawiają do nas jakby z zaświatów. Bardzo ciekawy zabieg! Jedyne czego mi zabrakło to zaskakującego zakończenia ale nie można mieć wszystkiego. No i napis na okładce niewybaczalny Nie zawracajcie sobie głowy Stiegiem Larssonem... zdecydowanie chwyt reklamowy poniżej pasa. Leci osiem na lubimyczytać.pl, a ja chyba skuszę się na poprzednie jeszcze nieczytane tomy z Malin...

15 komentarzy:

  1. Szkoda, że zakończenie nie zaskakuje, ale mimo to, jeśli trafi się okazja, to dam szansę tej książce.

    OdpowiedzUsuń
  2. Może przeczytam w jakiś wiosenny wieczór:)

    OdpowiedzUsuń
  3. Z uwagi na objętość idealna na jeden wieczór. Pozdrawiam

    OdpowiedzUsuń
  4. Brzmi naprawdę intrygująco. Lubię takie długie serie książkowe, i czasami też sięgam po nią "od środka". Bardzo przywiązuje się do bohaterów, a prędzej czy później, mam za sobą wszystkie części :)

    OdpowiedzUsuń
  5. Zapowiada się całkiem ciekawie i bardzo mnie interesuje - tym bardziej, że można się wbić bez znajomości poprzednich części.
    Pewnie po nią sięgnę 😊
    Pozdrawiam serdecznie

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Na spokojnie, najważniejsze kwestie życia prywatnego bohaterów przypominają! Pozdrawiam

      Usuń
  6. Czytałam jedną książkę autora i przypadła mi do gustu, a więc nie widzę przeciwwskazań do sięgnięcia po kolejne :)

    OdpowiedzUsuń
  7. Nie czytałam jeszcze nic z tej serii, muszę nadrobić :)

    OdpowiedzUsuń
  8. Chętnie sięgnę po tę serię, moje klimaty, więc powinno mi się spodobać. :)
    Bookendorfina

    OdpowiedzUsuń
  9. Moja ulubiona książka autora! ;)
    Pozdrawiam
    zatraceniwkartkach.blogspot.com

    OdpowiedzUsuń