piątek, 30 grudnia 2016

Czytelnicze podsumowanie roku 2016!

W dzisiejszym poście krótko o książkowych fenomenach odkrytych przeze mnie w 2016 roku. Czas na czytelnicze podsumowanie roku: książek przeczytanych 148 czyli o 6 więcej niż w roku 2015 . Ale nie o ilość tu chodzi a o jakość. Dlatego dziś skupie się na książka wartych uwagi a jeszcze nie wspominanych na blogu (czyli te czytane przed założeniem= przed początkiem września).  Większość blogerów zamieszcza również czarną listę roku ja ją sobie odpuszczę, po pierwsze z braku czasu i wiszącego demona sesji nade mną a po drugie już raz zmarnowałam na nie czas nie będę drugi raz tego czynić :) Zaczynajmy:
1. Wielkie zaskoczenie i miłość od pierwszego wejrzenia czyli Remigiusz Mróz i jego seria z Chyłką, fenomenalna, zaskakująca seria thrillerów prawniczych z zagadką kryminalną w tle. Uwielbiam Aśkę i Kordiana, liczę na kolejny tom w 2017! Jeśli chodzi o coś z poza serii to na pewno w W cieniu prawa, opisany przeze mnie http://czytanienaprawdeuzaleznia.blogspot.com/2016/10/w-cieniu-prawa-remigiusz-mroz-czyli-jak.html. Czytajcie bo warto.
źródło: Piekielna Strona Popkultury
2. Kolejna miłość od pierwszego wejrzenia to Hardin i cała seria After a żeby być dokładnym trzy pierwsze po czwarta przede mną . Niezwykle wciągająca historia miłości do osobnika beznadziejnego. Jestem zaskoczona że tak mnie pochłonęła bo stronię od gatunku romansu a jednak. Podobnie urzekła mnie historia Układ Elle Kennedy w podobnym tonie. Polecam 
źródło http://zatracona-w-innych-swiatach.blogspot.com/2015/08/18-recenzja-after-bez-siebie-nie.html
 Seria świetny polskich dokumentów.
3.Zbiór nietuzinkowych opowieści byłych zakonnic czyli Marta Abramowicz Zakonnice odchodzą po cichu. Polskie realia życia w zakonie, jak traktowane są kobiety w klasztorach, czemu jak chcą odejść traktowane są jak trędowate? Świetnie ukazane ich męczeństwo w imię no właśnie czego skoro muszą prosić przełożoną o paczkę podpasek, bo nie mogą mieć własnych rzeczy a tym bardziej pieniędzy?
Źródło: empik.pl
4. Polska odwraca oczy Justyna Kopińska i mamy tu stos brutalnych i wstrząsających polskich histori o żonie Trynkiewicza, o tym jak traktuje się dzieci w pewnym szpitalu na oddziale psychiatrycznym , ponownie spotykamy się z siostrą Bernadettą boromeuszką która wraz z innymi towarzyszkami znęcała się nad dziećmi i tu odesłanie do genialnej książki Czy Bóg wybaczy siostrze Bernadetcie? również tej autorki. I wiele innych historii warto przeczytać choć włos na głowie się jeży! 
źródło empik.pl
5. Złe psy W imię zasad Patryk Vega książka nominowana do plebiscytu Książka roku 2015 na lubimy czytać.pl w kategorii Literatura Faktu. Prawdziwe historie prawdziwych policjantów o trupach, mafii, haraczach, porwaniach i morderstwach czyli o ich codzienności.  Warto zaciekawi każdego. Mocny dokument.
źródło wiadomości.onet.pl 
6. Kolejna dobra pozycja literatury kryminalnej toSprawa Niny Frank Katarzyny Bondy to pierwsza i ostatnia książka tej autorki, która mi przypadła do gustu. Prosta, wciągająca o morderstwie znanej aktorki o życiu w show-biznesie i jego brutalnych realiach. Dobra i nie naciągana. 
źródło empik.pl

7. Moje córki krowy Kinga Dębska bardzo dobra, trochę śmieszna, wzruszająca i przekazująca morał. Znacznie lepsza od ekranizacji, historia o skłóconych siostrach, które ciężka choroba matki zmusza do pogodzenia się. Brzmi słabo ale jest inaczej. Nietandetna, nieprzerysowana historia o rodzinie. 
źródło empik.pl
8.Na koniec odeśle was do pisanej przeze mnie opini na temat Idealnej Magdaleny Stachuli bo zaskoczyła mnie tą niezwykłą historia i dała nadzieję na więcej taki polskich dobrych kryminałów. Książka, która nie zgubiła mi się na półce przeczytanych to taka o ktorej ciężko zapomnieć.


Odsyłam http://czytanienaprawdeuzaleznia.blogspot.com/2016/11/idealna-magda-stachula.html i kończe podsumowanie. 
Życzę wam zaczytanego 2017 oraz spełnienia wszystkich marzeń.





Brak komentarzy:

Prześlij komentarz