niedziela, 12 marca 2017

„Słowik” Kristin Hannah

Niezwykła historia dwóch sióstr w czasach II Wojny Światowej. Kiedy w 1940 roku do Francji wkracza armia niemiecka każda z nich rozpoczyna własną niebezpieczną drogę do przetrwania, miłości i wolności. Isabelle dołącza do ruchu oporu, a Vianne wraz z małą córeczką postanawia pozostać w domu i czekać na powrót męża, nieoczekiwanie zostanie do jej domu zakwaterowany wróg...
Słowik Kristin Hannah zdjęcie K. Ciechańśka

Książka: Słowik
Autor: Kristin Hannah
Wydawnictwo: Świat książki
Liczba stron: 558

Miłość powinna być silniejsza od nienawiści, inaczej nie ma dla nas przyszłości.

(...) Powiem Ci coś jeszcze, bo sama mam córkę i muszę cię po matczynemu ostrzec złamane serce boli tak samo podczas wojny i pokoju. Więc pożegnaj się porządnie ze swoim chłopcem.

Wielokrotnie nagradzana, wszędzie chwalona, polecana. Takich książek boje się najbardziej bo wiem, że jeśli podobała się większości to na mnie nie zrobi większego wrażenia. Tak jest bardzo często ale nie tym razem, tym razem zgadzam się z innymi. To istna perełka, niezwykła, przejmująca i pełna emocji historia dwóch sióstr we Francji w czasach II wojny Światowej. Dwie niezwykle różne dziewczyny, osierocone przez matkę i odrzucone przez ojca. Jedna zamężna matka a druga buntowniczka chcąca walczyć za kraj. Czy w końcu się dogadają i znajdą siostrzany język? Jedno jest pewne wojna wszystko zweryfikuje i odmieni je na zawsze... Czy przetrwają ją? Tego wam nie zdradzę bo tą książkę należy przeczytać. Sama bałam się po nią sięgnąć tak jak wspominałam ze względu na wszystkie te zachwyty ale również dlatego, że unikam tematyki wojennej, bardzo zawiodłam się kolejnymi książkami cyklu Jeździec miedzianyPaulliny Simons, o ile pierwsza zrobiła na mnie dobre wrażenie tak przez kolejne nie mogłam przebrnąć. A poza tym wolę pozycję osadzone w czasach współczesnych ale ta książka przekonała mnie, że nie należy od tych bardziej odległych czasów uciekać. Dobrze napisana obroni się nie zależnie od czasu osadzenia akcji. Niezwykle lekki język pisania autorki sprawia, że kartki przewracają się same. Dodatkowo garść cennych i mądrych cytatów. Ja jestem zachwycona, oczywiście oceniam 10 na 10 na lubimyczytać.pl i nie dziwie się, że została książką roku 2016 w kategorii książka historyczna. Przygotujcie się do tego, że ta książka pozostanie z wami na długo. Autorka zakończeniem potwierdziła, że jest to najwyższy z możliwych poziomów. Mam nadzieje, że na swojej czytelniczej drodze odnajdę jeszcze więcej takich dzieł. Polecam z całego serca.

MIŁOŚĆ POKAZUJE NAM, KIM CHCEMY BYĆ, WOJNA POKAZUJE, KIM JESTEŚMY. ( z okładki)

Poniżej obiecywane w poprzednim poście zdjęcie nowych nabytków z biblioteki. Prawie same nowości, mina bibliotekarza bezcenna a radość nie opisana. W tym miejscu chciałabym podziękować za to, że jesteście. Zakładając tego bloga nie spodziewałam się aż takiej poczytności a statystyki rosną każdego dnia. Dziękuje raz jeszcze za każdy miły komentarz. To dla mnie bardzo ważne. Ściskam Was mocno z Chawirkiem  ☺


  

6 komentarzy:

  1. Ta książka figuruje na mojej liście do przeczytania i mam nadzieję, że u mnie też wywoła wiele emocji:)

    OdpowiedzUsuń
  2. Ileż ta psinka się naczyta a przy tym napozuje! Był sobie pies czeka już na mojej półce i mam nadzieję, że okaże się tak świetna jak ją opisują!
    Pozdrawiam,
    www.favouread.blogspot.com

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. To urodzony model 😂❤ Był sobie pies jeszcze przede mną ale słyszałam same dobre opinie 😁 Pozdrawiam

      Usuń
  3. I kolejna książka, którą w wolnym czasie chciałabym przeczytać :O Eh.. dlaczego doba nie jest dłuższa, mam tyle zaległości, a stosiki tylko się powiększają :)

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Przy dobrej książce też mam ten problem 😁 Stosiki to coś co kocham ❤ Też zbieram kolekcję chyba na emeryturę 😅 Pozdrawiam

      Usuń