niedziela, 26 marca 2017

„Światło między oceanami” M.L. Stedman

Rok 1920.Tom Sherboure, inżynier z Sydney, wciąż nie może poradzić sobie z wydarzeniami Wielkiej Wojny. Posada latarnika 100 mil od wybrzeży Australii na bezludnej wysepce, wspaniała żona pomaga mu się uporać z upiorami przeszłości... Jednak to nie koniec ich kłopotów, kobieta po trzecim poronieniu dowiaduje się, że nie może mieć dzieci. Pewnego dnia zdarza się jednak cud na wyspę przybija łódź z martwym mężczyzną i maleńkim niemowlęciem....
 Światło między oceanami M.L. Stedman zdjęcie K. Ciechańska

Książka: Światło między oceanami
Autor: M.L. Stedman
Wydawnictwo: Albatros
Liczba stron: 432

Dobro i zło są jak cholerne węże, splatają się ze sobą tak ciasno, że człowiek nie potrafi ich rozróżnić, dopóki obu nie zastrzeli. Tyle że wtedy jest już za późno.

Zrozumiałem, że aby myśleć o przyszłości, należy pogodzić się z tym, że nie zmieni się przeszłości.

Człowiek w swojej podróży przez życie jest niczym żelazo hartowane przez każdy kolejny dzień i każdą osobę, którą spotyka na swej drodze. Blizny są jak wspomnienia.

Musimy ponosić odpowiedzialność za własne decyzje,Bill.To właśnie jest odwaga.Stawianie czoła konsekwencjom naszych błędów.

Wybaczasz tylko raz, a urazę żywisz każdego dnia.

Życie to parszywy drań, któremu nigdy nie wolno ufać. To, co daje hojnie jedną ręką, bez zastanowienia zabiera drugą.

Wybrałam dla was garść cytatów aby zobrazować wam niezwykłość tej pozycji, bo oprócz niezwykłej historii o miłości, szczerości i oddaniu drugiemu człowiekowi dostajemy kilka uniwersalnych prawd o życiu. Obawiałam się sięgnąć po tą książkę z powodu ogromnej reklamy i wszechobecnych zachwytów, nie potrzebnie dziś stwierdzam, że zasłużyła na nie jak mało która. Opowiada o sile ludzkich wyborów, o złych decyzjach dobrych ludzi, o tym, że kłamstwo zawsze ujrzy światło dzienne i nic stałego nie można na nim zbudować. Ale cóż miała zrobić nie doszła matka, zrozpaczona kobieta na bezludnej wyspie, która o niczym innym nie marzy jak tylko o posiadaniu dziecka. Znajduje je na łódce i jak się domyślacie wychowuje jak swoje, jednak życie nie jest ani proste ani przewidywalne. I pewnego dnia życie tej rodziny bo takową zdążyli stworzyć odmieni się na zawsze... Nic więcej nie zdradzę, bo uważam, że każdy książkę powinien przeczytać. W ostatnim czasie została zekranizowana jednak odnośnie filmu się nie wypowiem bo jeszcze go nie widziałam, ale chętnie nadrobię tą zaległość, sprawdzę jaką wizję miał reżyser i jak to wyszło. Wciąga i daje do myślenia. Pozycja obowiązkowa. Ostatnio mam dobrą rękę do książek więc na LC ląduje kolejna dziesiątka bo kolejna poruszyła moje serce ;) Oby więcej takich tego życzę Wam i sobie. 


14 komentarzy:

  1. Jest to książka, co do której mam mieszane uczucia - z jednej strony chciałabym przeczytać a z drugiej wciąż się przed nią wzbraniam. Chyba zostawię ją na czas, gdy bardziej będę co do niej przekonana :)

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Wzrusza i daje do myślenia. Nie jest to lekka książka. Ale warta przeczytania. Pozdrawiam

      Usuń
  2. Film oglądałam, jestem pod jego sporym wrażeniem, teraz oczywiście czas na książkę, inna kolejność niż zazwyczaj, ale czasami tak właśnie się składa. Jestem przekonana, że książka jeszcze mocniej wciągnie mnie we wspaniałą opowieść. :)
    Bookendorfina

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Film będę oglądać na dniach, za to książkę z całego serca polecam. Pozdrawiam

      Usuń
  3. Na mnie również książka wywarła duże wrażenie, a teraz przymierzam się do obejrzenia filmu :)
    Pozdrawiam ;)

    OdpowiedzUsuń
  4. Książka dosyć popularna. Ale nie wiem czy mnie ona zainteresowała. Jakoś nie jestem stu procentowo pewna co do niej.
    mój blog

    OdpowiedzUsuń
  5. Przeczytam ją, bankowo, po tylu super recenzjach :)

    OdpowiedzUsuń
  6. Świetna recenzja. Masz uroczego psa, chyba trochę odbiera Ci fanów co? ;)
    Zauważyłam przeglądając twojego bloga, że jest chyba na każdym zdjęciu. Lubi pozować? :)

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Trudno się oprzeć jego urokowi :), przyzwyczajony do zdjęć już od lat, zawsze jakąś nagrodę dostaje to i chętnie się ustawia :D Pozdrawiam

      Usuń
  7. Bardzo ciekawi mnie ta książka, więc mam nadzieję, że uda mi się ją niedługo przeczytać, bo i film chciałabym później nadrobić. ;)

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Jestem świeżo po seansie polecam z całego serca zarówno ksiązkę jak i film :) Pozdrawiam

      Usuń