poniedziałek, 6 marca 2017

„Sześć lat Pożegnanie z siostrą” Charlotte Link

Sześć lat Pożegnanie z siostrą to jedyna biograficzna książka pisarki znakomitych kryminałów Charlotte Link. W niej opowiada o chorobie i śmierci swojej siostry Franziski, opisuje wieloletnią walkę z chorobą i próbę zrozumienia dlaczego tak się stało. 
Sześć lat Pożegnanie z siostrą Charlotte Link zdjęcie K. Ciechańska

Książka: Sześć lat. Pożegnanie z siostrą
Autor: Charlotte Link
Wydawnictwo: Sonia Draga
Liczba stron: 284

Ciesz się po prostu tym, że możesz oddychać. Charlotte Link – Sześć lat. Pożegnanie z siostrą

Jak ognia unikam tego typu książek, to historia z życia w wzięta przeraźliwie prawdziwa w której nie ma miejsca na uśmiech. Są tylko łzy. Sięgnęłam po nią ze względu na moją ogromną sympatie do Link. Według mnie ciężko szukać konkurencji dla jej kryminałów, wciągających i zawsze zaskakujących. Byłam ciekawa jej pierwszego niebeletrystycznego dzieła. Nie zawiodłam się lecz trzeba być przygotowanym na to, że ta pozycja to prawdziwy wyciskacz łez. Charlotte opowiada tu historię choroby swojej ukochanej siostry Franziski, podkreśla jej niezwykłą odwagę i siłę. Zwraca uwagę na ogromną rolę lekarza jako osoby, która przekazuje niedobrą informację, o braku empatii i zainteresowania personelu. O odsyłaniu od szpitala do szpitala, o błędnych diagnozach. A wreszcie o swoich przeżyciach jak żyje się z wiedzą, że ukochanej osobie został rok życia.  Gorzka opowieść o miłości dwóch sióstr. Warto przeczytać. Jestem w szoku, że moje ulubione książki kryminalne powstawały w takiej atmosferze, pisane na szpitalnych korytarzach. Jeśli chodzi o nastrój po przeczytaniu, jest podobnie jak po dziele„ Gwiazd naszych wina Johna Green'a. Zmusza do myślenia, co w życiu naprawdę jest ważne. Dla odważnych. 


2 komentarze:

  1. Ja z kolei nie miałam jeszcze styczności z Link, chociaż autorka jest mi znana. Będę musiała nadrobić :)

    http://zaczytanazlosnica.blogspot.com/

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Naprawdę warto pozycję takie jak Obserwator, Drugie dziecko czy Dom sióstr to prawdziwe dzieła. Pozdrawiam

      Usuń