wtorek, 14 marca 2017

„Za zamkniętymi drzwiami” B.A. Paris

Pozornie idealne małżeństwo Jack i Grace. On wybitny prawnik, ona utalentowana malarka. Mieszkają w pięknym, dużym  domu. Trwa perfekcyjna kolacja ze znajomymi, pyszne jedzenie, czarujące zdjęcia ze wspólnych wakacji. Nikt się nie zastanawia dlaczego Grace nie ma komórki, nie przychodzi na umówione spotkania i dlaczego w oknach są kraty... Co dzieję się za zamkniętymi drzwiami?
Za zamkniętymi drzwiami B.A Paris zdjęcie K. Ciechańska 

Książka: Za zamkniętymi drzwiami
Autor: B.A. Paris

Wydawnictwo: Albatros
Liczba stron: 304
(...) Trzymam ręce przed sobą, a niekontrolowane drżenie dłoni uświadamia mi to, co Jack wie od dawna -  że nic nie pozbawia nas sił równie skutecznie jak strach.

(...) nic nie pozbawia nas sił równie skutecznie jak strach.
B. A. Paris – Za zamkniętymi drzwiami

Idealny thriller psychologiczny na jeden wieczór, nie tylko ze względu na objętość ale dlatego, że wciąga jak mało który. Zmusza do myślenia, że nie wszystko to co widzimy w rzeczywistości jest takie idealne i godne pozazdroszczenia. Autorka umiejętnie buduje napięcie, z każdą stroną co raz bardziej zżywamy się z bohaterką i kibicujemy jej aby w końcu uwolniła się od męża tyrana. Czy Grace się to uda, czy zdoła ocalić swoją chorą siostrę przed szaleńcem? Jedno jest pewne będzie próbować. Prosty język, jednoosobowa narracja czyni książkę łatwą w odbiorze. Przerażająca postać męża głównej bohaterki- Jack czyli chodzący ideał, przystojny, bogaty, inteligenty, wykształcony prawnik trudniący się w pomocy prawnej maltretowanym kobietom. Z chęcią deklaruje wspólne mieszkanie i opiekę nad niepełnosprawną szwagierką Millie. Czy mogłoby być lepiej? A jednak z pewnym momencie mydlana bańka pęka. Świetnie skonstruowany obraz socjopaty. Jeszcze lepsza reklama pozycji, no i dodatkowe punkty za projekt okładki. Mały minus za to, że domyśliłam się jakie będzie zakończenie. Ale i tak nie mogę uwierzyć, że to debiut! Oby więcej takich. Warta zarwania nocy! Dziesiątka wędruje do Pani Paris! 




16 komentarzy:

  1. Ciekawa recenzja . Zachęca do przeczytania i wierzę , że to wciągająca , dobrze napisana powieść

    OdpowiedzUsuń
  2. Thrillery psychologiczne to coś co lubię najbardziej, będę mieć tę propozycję na uwadze.

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Dla fana thrillerów psychologicznych to według mnie pozycja obowiązkowa 😃 Pozdrawiam

      Usuń
  3. Dużo się naczytałam o tej książce i choć w thrillerach psychologicznych się nie zaczytuję, to jeśli ta wpadnie w moje ręce na pewno się skuszę i przeczytam :)
    Pozdrawiam!

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Warto spróbować. Opinie są różne ale mi się bardzo podobała. Pozdrawiam

      Usuń
  4. Uwielbiam książki, które pochłaniają mnie na tyle, że to ja kończę pochłaniając je w jeden wieczór ;) A na tę mam ochotę od dłuższego czasu!

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Tą pochłonęłam w ciągu jednego dnia a właściwie nocy:) Warto!

      Usuń
  5. Książka szalenie mi się podobała, skończyłam czytać wczoraj, a emocje jeszcze nie opadły :)

    OdpowiedzUsuń
  6. Byłam zachwycona tą książką 😊 To zdecydowanie jedna z lepszych jakie miałam okazje czytać.
    Pozdrawiam.

    OdpowiedzUsuń
  7. Odpowiedzi
    1. Jest świetna, jedna z lepszych jakie czytałam w tym roku. Pozdrawiam

      Usuń